فاصله نجف تا کربلا : معرفی مسیرهای رسیدن به کربلا از نجف + نقشه

فاصله نجف تا کربلا : معرفی 3 مسیر مهم رسیدن به کربلا که هر زائری باید بداند + نقشه

سحر علیزاده 31 اردیبهشت 1403 0 comment
فاصله نجف تا کربلا

با توجه به اینکه دو شهر نجف و کربلا در کشور عراق قرار دارند، عاشقان حضرتش ابتدا راهی نجف شده و سپس مسیر کربلا را در پیش می گیرند. فاصله نجف تا کربلا آنقدر زیاد نیست که نتوانید پیاده به آنجا بروید. هر زمان که عازم پیاده روی به سوی حرم امام حسین (ع) باشید، افراد زیادی را در این مسیر خواهید دید که عاشقانه قدم بر می دارند. بیایید نگاهی عمیق تر به این مسیرها داشته باشیم .

فاصله نجف تا کربلا چند کیلومتر است؟

فاصله کربلا از نجف به 74.6 کیلومتر است. اما با توجه به اینکه از نجف به کربلا هیچ پروازی انجام نمی شود، افراد به دو صورت می توانند خود را به کربلا برسانند:

  • طی کردن فاصله نجف تا کربلا به صورت پیاده

به رسم پیاده روی اربعین بسیاری از افراد ترجیح می دهند این مسیر با پیاده طی کنند.

  • طی کردن فاصله نجف تا کربلا با ماشین شخصی

برای رفتن به کربلا از نجف نیاز به ویزا خواهید داشت. با ارائه پاسپورت، یک عدد عکس 3 در 4 و پرداخت هزینه، می توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. برای دریافت ویزای نجف به عراق بهتر است از طریق آژانس های مسافری اقدام نمایید. آماده شدن ویزا حداکثر 48 ساعت به طول می انجامد.

فاصله نجف تا کربلا پیاده چند روز است؟

طی کردن مسیر پیاده از نجف به کربلا بین 20 تا 25 ساعت زمان نیاز دارد. اگر مدت زمان مورد نیاز برای اقامه نماز، سرو غذا، استراحت را در نظر بگیرید این زمان به حداکثر 3 روز افزایش خواهد یافت. با توجه به اینکه کربلا شهری گرم است، امکان طی کردن 400 الی 500 عمود مقدور خواهد بود. بنابراین برای طی عمودهای دیگر نیاز به استراحت بیشتری دارید و حداکثر می توانید نجف تا کربلا را با 10 روز به پایان ببرید. بسیاری از زائرین امام حسین (ع) در این مسیر با مشکلاتی نظیر گرمازدگی و خستگی مواجه می شوند که برای جلوگیری از این مسائل می توانید از ماشین استفاده کنید.

فاصله نجف تا کربلا

مسیر پیاده روی نجف تا کربلا چند عمود می شود؟

مسیر پیاده روی نجف تا کربلا با تعداد 1452 عمود نشانه گذاری شده است که فاصله هر عمود 50 متر است. به صورت کلی فاصله نجف تا ابتدای شهر کربلا به 80 کیلومتر خواهد رسید.

از نجف تا کربلا چند ساعت راه است؟

فاصله نجف تا کربلا با ماشین شخصی حداکثر 1 ساعت به طول می انجامد. حتی اگر بخواهید این فاصله را با اتوبوس طی کنید، در مدت زمان 1 ساعت به کربلا خواهید رسید.

در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا از چه شهرهایی عبور خواهید کرد؟

مسیرهای مختلفی برای پیاده روی از نجف به سوی کربلا وجود دارد که عمدتا زائرین گذر از سه شهر را انتخاب می کنند.

  • نجف، حیدریه، کربلا
  • حله، طویریج، کربلا
  • بغداد، مسیب، کربلا
  • عین التمر، کربلا

زائران سعی می کنند اغلب از مشهور ترین مسیر یعنی مسیر نجف، حیدریه و کربلا عبور کنند که در نقشه زیر موقعیت دقیق شهر حیدریه را مشاهده می کنید:

مسیر مشایه شاهراه اصلی نجف به کربلا

با توجه به اینکه از نجف مسیرهای مختلفی به کربلا وجود دارد، یک مسیر اصلی به عنوان مشایه وجود دارد که قسمت قبلی ذکر کریدم. مسیر مشایه کربلا همان جاده اصلی با 80 کیلومتر است که همواره در ایام اربعین زائران زیادی را از حرم امام علی (ع) به سوی حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) هدایت می کند. در این مسیر است که خواهید تواسنت موکب های زیادی را ببیند و از خدماتشان استفاده کنید.

مسیر مشایه چند عمود است؟

مسیر مشایه 1452 عمود دارد که اگر موقعیت شما درست در حرم امام علی (ع) و در نزدیکی قبرستان وادی السلام باشید، نیاز است 8 کیلومتر هم به آن اضافه کنید. با طی کردن 100 عمود خواهید توانست از شهر نجف خارج شده و در عمود 1200 به کربلا برسید. در عمود 1295 دو مسیر وجود دارد که اغلب زائران سعی می کنند از مسیر سمت راست که به خیابان عبدالزهره الکعبی منتهی می شود، عبور کنند. پس از طی کردن این خیابان به میدان العامل در عمود 1407 خواهید رسید که به عنوان اولین عمود سلام شهرت دارد. در این عمود حرم حضرت عباس را مشاهده خواهید کرد که در نهایت در عمود 1452 به حرم آن حضرت خواهید رسید. به نقشه زیر نگاه کنید:

مسیر طریق العلما به مقصد کربلا

طریق العلما که به عنوان جاده قدیمی مسیر نجف تا کربلا شناخته می شود، در اصطلاح مسیر فرات هم گفته می شود. برخی از زائران برای رفتن از نجف به کربلا این مسیر را انتخاب می کنند. این مسیر همان مسیر آشناست که در فیلم مختارنامه بخش هایی از تداعی شده بود:

فاصله نجف تا کربلا

مسیر العلما چند کیلومتر است؟

مسیر العلما مخصوص افرادی است که دوست دارند از نجف به کوفه و سپس طویریج و در نهایت به کربلا بروند. این مسیر 90 کیلومتر است و در حداکثر 4 روز به پایان می رسد. اگر به نقشه زیر دقت کنید این مسیر را بهتر خواهید شناخت:

مسیر حرکت از تهران به نجف و کربلا با ماشین شخصی

اگر قصد حرکت از تهران به نجف و کربلا را دارید، کافی است با ماشین شخصی عازم سفر به ایلام شوید تا خود را به مرز مهران برسانید. سعی کنید در سفر به نجف و کربلا با ماشین شخصی حتما همراه یا همسفر داشته باشید که در حین خستگی به شما کمک کند.

گمرک ایران و عراق در مسیر نجف و کربلا

در مسیر رسیدن به نجف و کربلا ابتدا باید از گمرک عبور کنید. در گمرک مدارک لازم اعم از بیمه نامه، مجوز ورود به عراق و مدارک خودرو را ارائه دهید و در نهایت اجازه ورود به خاک عراق را خواهید داشت. به یاد داشته باشید می توانید عوارض خروج از کشور و دریافت مجوز ورود به عراق را از شهر خودتان هم دریافت کنید.

نجف تا کربلا با اتوبوس

افرادی که قصد رفتن به کربلا را دارند، می توانند از اتوبوس برای این موضوع استفاده کنند. نرخ کرایه نجف تا کربلا بین 3 الی 4 هزار دینار خواهد بود و اگر طی کردن مسیر برایتان دشوار است بهتر است از اتوبوس استفاده کنید.

در نهایت می توان گفت عاشقان امام حسین (ع) از هر کو به سوی حضرتش می روند و گرچه سفرتان، سفری است زیبا و پر از برکات روحانی، اما به یاد داشته باشید که در زمان اربعین و همچنین در زمان ماه محرم این مسیرها به شدت شلوغ خواهند بود و زمان سفر را به گونه ای برنامه ریزی کنید که مناسب شرایط روحی، جسمیتان باشد. ما در مای سفر سعی کردیم تمامی مسیرهای منتهی از کربلا از نجف را بررسی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری قدم بردارید. سعادتتان مستدام باد در ره منزل عشق امام علی (ع) و امام حسین (ع).

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.